دندانپزشکی زیبایی و انواع روش های آن

دندانپزشک زیبایی توسط دکتر بیرنگ در زعفرانیه تهران
مقالات
بدون دیدگاه

یکی از فاکتورهای زیبایی، داشتن لبخندی زیبا با دندان‌های سالم و روشن است. برای داشتن دندان‌های سالم و زیبا می‌توانید باتوجه به نیاز دندان خود از خدمات دندانپزشکی زیبایی بهرمند شوید. امروزه خدمات بسیار زیادی در دندانپزشکی زیبایی ارائه شده که موجب مرتب بودن و درخشان شدن دندان‌های شما می‌شوند.

خدمات دندانپزشکی زیبایی

از جمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد و آن‌ها را دسته‌بندی نمود:

  • ایمپلنت
  • ونیر کامپوزیت
  • بلیچینگ
  • لمینیت دندان
  • بریج

در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم. هم چنین درباره اینکه دندانپزشکی زیبایی چیست؟ نیز صحبت خواهیم کرد.

خدمات دندانپزشکی زیبایی

 

ایمپلنت دندان

در صورتی که دندان فرد به دلایل مختلفی از بین برود، ریشه دندان نیز دچار مشکل شده و فرد نیازمند جایگزین کردن دندان خود خواهد بود. با پیشرفت علم و تکنولوژی، دندانپزشکی نیز توسعه یافته و امروزه روشی برای جایگزین کردن دندان به نام ایمپلنت وجود دارد. پایه ایمپلنت داخل استخوان فک قرار گرفته و مانند ریشه دندان از دست رفته عمل می‌کند. به همین دلیل ایمپلنت دندان مشکلات دندان مصنوعی را نخواهد داشت و مانند یک دندان واقعی برای شما مادام العمر باقی می‌ماند. پایه ایمپلنت از جنس تیتانیوم است به همین دلیل با استخوان فک سازگاز بوده و برای فرد آسیبی نخواهد داشت.

دوره آموزشی دکتر بیرنگ

در این روش ماده خمیری با حداقل تراش دندان به وسیله پزشک متخصص به دندان شما چسبانده می‌شود. دلیل تراشیدن کم دندان‌های شما در صورت نیاز، نازک بودن لایه کامپوزیتی است که روی دندان گذاشته می‌شود. جدیدترین ماده‌های کامپوزیت رنگ‌پذیری نداشته و همچنین مستحکم هستند. این روش در یک جلسه قابل انجام است. ونیر کامپوزیت در صورت آسیب دیدن، قابل ترمیم است در صورتی که لمینیت قابل ترمیم نبوده و در صورت آسیب باید تعویض گردد.

بلیچینگ

بلیچینگ دندان روشی بدون برش دادن دندان برای سفید کردن است. در این روش مواد با استفاده از لیزر روی دندان قرار می‌گیرند. مدت زمان ماندگاری بلیچینگ بسته به رعایت بهداشت دهان و دندان و هم چنین نوع خوراک فرد متغیر است.

بریج

بریج روشی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته با استفاده از پایه‌های دندانی کناری است. از دست دادن دندان موجب آسیب‌های بعدی مانند: آسیب زدن به دندان‌های دیگر و مشکلات لثه و… می شود. بهتر است  پس از دست دادن دندانی یا چند دندان خود با دندانپزشک خود برای کاشت دندان مشورت نمایید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات تازه
خدمات تخصصی