قیمت ایمپلنت | تعرفه 1402 + عوامل موثر در هزینه

قیمت ایمپلنت در تهران دکتر احسان بیرنگ
مقالات
بدون دیدگاه

هزینه ایمپلنت دندان در تهران، از جمله مواردی است که بر اساس نوع برند مصرفی و تکنیک کاشت ایمپلنت و تعداد واحد کاشت ایمپلنت متفاوت است .دکتر احسان بیرنگ، دکتر خوب ایمپلنت تهران، در این مقاله قیمت ایمپلنت | تعرفه 1402 + عوامل موثر در هزینه ایمپلنت دندان را که برای تعیین و محاسبه قیمت نهایی درمان شما استفاده می‌کنند، توضیح داده‌اند. آیا می‌دانید این عوامل چه هستند؟ آیا می‌توان آن‌ها را برای کاهش هزینه‌های درمان مدیریت یا کنترل کرد؟

هزینه جراحی و کاشت ایمپلنت (دیجیتال) در تهران

قیمت ایمپلنت دندان و هزینه کاشت ایمپلنت در سال 1402 ، در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر احسان بیرنگ فوق تخصص ایمپلنت های دندانی

نوع برند قیمت
کره‌ای  8800000 تومان
آلمانی 15000000 تومان
سوئیسی 15000000 تومان
آمریکایی استعلام روز با توجه به قیمت ارز

پیوند استخوان از ۵ الی ۱۰ میلیون
پیوند سینوس باز از ۱۰ الی ۱۵ میلیون
پیوند سینوس بسته از 4 الی ۶ میلیون
ایمپلنت دیجیتال بر اساس تعداد پایه
پیوند بافت نرم از ۵ الی ۸ میلیون

برای دانستن این عوامل مهم و همچنین پاسخ به سؤال: «هزینه‌های ایمپلنت به چه صورت است؟» می‌توانید فیلم توضیحات آقای دکتر را مشاهده کنید و یا مطالب داخل این مقاله را مطالعه فرمایید تا تمامی سؤالات و ابهامات ذهنی شما در مورد عوامل موثر در هزینه ایمپلنت، برطرف شود.

پروسه کاشت ایمپلنت چگونه است؟

نکته‌ی اول اینکه در بحث درمان ایمپلنت، لازم است توضیح دهیم تا شما متوجه شوید که درمان ایمپلنت چه کاری می‌کند و پروسه انجام آن چگونه است؟؟ پس در ادامه توضیحات آن را مطالعه بفرمایید.

ما وقتی‌که دندانی را در دهان خود داریم و برای ما کار انجام می‌دهد؛ تنها چیزی که ما در محیط دهان می‌بینیم تاج دندان است. این تاج دندان نقش به سزایی در جویدن، صحبت کردن، لبخند زدن، اعتمادبه‌نفس و تمامی ای موارد این‌ها دارد. ولی این تاج توسط یک ریشه ساپورت و نگهداری می‌شود که در داخل استخوان فک و زیر لثه قرار دارد.

وقتی ما دندانی را از دست می‌دهیم؛ مهندسی ایمپلنت همین پروسه طبیعی را برای جبران نبودن دندان، شبیه سازی کرده است. یعنی ریشه‌ی دندان و تاج آن را بازسازی کرده است. نکته‌ای که وجود دارد این است که هنگامی‌که ریشه‌ی دندان شبیه سازی می‌شود؛ از چه طریقی این کار انجام می‌شود؟

اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت دندان

شبیه سازی ریشه دندان با فیکسچر

ریشه‌ی دندان از طریق پایه ایمپلنت یا همان فیکسچر شبیه سازی می‌شود. برای این کار  دکتر احسان بیرنگ، متخصص پریودنتیست (متخصص جراح لثه در تهران)، طی پروسه‌ی جراحی، بافت نرم لثه شما را باز کرده، استخوان را آماده می‌کند و فیکسچر یا پایه‌ی ایمپلنت را در داخل استخوان می‌گذارد.

کاشت فیکسچر برای این است که در آینده نقش ریشه دندان را بازی کند. بعد از کاشت پایه، متخصص پروتزهای دندانی، روکش موقت (برای جلوگیری از بی‌دندانی بیمار) یا دائم را ساخته و آن را بر روی فیکسچر قرار می‌دهد.

همراهان عزیز مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر بیرنگ دارای کادر کاملی از متخصصان از جمله: متخصص پروتزهای دندانی است، تا بتواند در محیطی کاملا تخصصی، تمامی نیازهای دندانی شما را بدون اتلاف وقت برای جابه‌جایی بین مراکز درمانی، در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کند. برای رزرو نوبت به راه‌های ارتباطی موجود در صفحه تماس با ما رجوع کنید.

مشاوره رایگان کاشت ایمپلنت در شمال تهران | دکتر احسان بیرنگ

عوامل موثر در قیمت ایمپلنت چیست؟

بیشتر سؤالات مراجعه کنندگان عزیز به کلینیک تخصصی ایمپلنت دکتر بیرنگ، به این سمت است که هزینه‌های ایمپلنت چه معیارهایی دارد؟ و بر چه اساسی تعیین می‌شود و این اختلاف هزینه‌ها به چه صورتی است؟ دلیل آن چیست؟ ما در ادامه این عوامل را در دو دسته جدا برای شما توضیح خواهیم داد.

عوامل مرتبط با مراحل کاشت و دخیل در هزینه ایمپلنت

قسمتی از قیمت ایمپلنت مربوط به قطعه‌ی فیکسچر (پایه) و پروسه‌ی جراحی است. گفتیم که بعد از کاشت پایه، متخصص پروتزهای دندانی قالب‌گیری را انجام می‌دهد و یک حالت ابوتمنت (abutment) روی فیکسچر می‌بندد و بعد روکش را روی آن اباتمنت سوار می‌کند که طی مراحل قالب‌گیری و بعد در لابراتوار ساخته‌شده و قرار داده می‌شود.

هزینه‌ی بعدی مربوط به اباتمنت، لابراتوار، متخصص پروتزهای دندانی و روکش (موقت و دائم) است که این روکش می‌تواند از جنس متال_سرامیک، تمام سرامیک یا زیرکنیوم باشد. پس بنابر توضیحات گفته شده در بالا، چندین مؤلفه مرتبط با مراحل کاشت در هزینه ایمپلنت نقش بازی می‌کند؛ که شامل:

  1. جنس فیکسچر
  2. اباتمنت
  3. دستمزد متخصص پروتز دندانی
  4. نوع روکش: تمام سرامیک، زیرکنیوم و متال_سرامیک
  5. برند و کیفیت ایمپلنت؛ از ایمپلنت کره‌ای تا ایمپلنت‌های اروپایی، سوئیسی، آمریکایی و ایرانی؛ که تفاوت در قیمت آن‌ها است.
  6. تفاوت در دستمزد جراح؛ یعنی کار توسط یک جراح دندان‌پزشک عمومی انجام می‌شود یا یک فلوشیپ ایمپلنت‌های دندانی مانند دکتر بیرنگ.
  7. هزینه‌ی لابراتوار؛ لابراتوار با چه جنس سرامیک یا زیرکنیومی برای ساخت روکش کار می‌کند؟! ایمپلنت زیرکنیوم مورد استفاده، کره‌ای یا چینی؟

عوامل موثر در قیمت ایمپلنت

عوامل جانبی و دخیل در هزینه ایمپلنت

توجه داشته باشید که صفر تا صد مسیر کاشت در هزینه‌ی ایمپلنت شما نقش دارد؛ صرف‌نظر از آن و در کنار این هزینه‌ها، ممکن است یکسری عوامل و هزینه‌های جانبی وجود داشته باشد؛ که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  1. خارج کردن ریشه یا دندان آسیب دیده و خراب
  2. نیاز به بیومتریال یا پیوند استخوان
  3. نیاز به پیوند بافت نرم؛ برای هر چه بهتر و یا زیباتر شدن
  4. نیاز به جراحی سینوس لیفت 
  5. محل انجام جراحی و کاشت ایمپلنت: مطب خصوصی، بیمارستان یا کلینیک
  6. پرداخت یا عدم پرداخت هزینه‌های درمان توسط بیمه

همراهان عزیز مرکز تخصصی دکتر بیرنگ آماده ارائه کلیه خدمات درمانی کاشت ایمپلنت به صورت یک روزه و فوری با پرداخت اقساطی کلیه هزینه‌ها، به شما همراهان عزیز است. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید به صفحات «ایمپلنت یک روزه در تهران» و «ایمپلنت اقساطی در تهران» مراجعه کنید.

ایمپلنت اقساطی در شمال تهران | دکتر احسان بیرنگ

مشاوره رایگان کاشت ایمپلنت در تهران

به نقل از دکتر احسان بیرنگ متخصص طراحی دیجیتال دندان در تهران:

برای اینکه حداقل بتوانیم خدمت اولیه‌ای ارائه کرده باشیم؛ تیم تخصصی ایمپلنت ما، به‌هیچ‌عنوان هزینه‌ای برای مشاوره جهت کاشت ایمپلنت نمی‌گیرند و مشاوره‌های ما کاملاً رایگان است. حتی بسیاری از دوستان در شهرستان هستند و ما آن‌ها را به رایگان راهنمایی می‌کنیم که در شهرستان خودشان درمان را انجام دهند.

مشاوره رایگان ایمپلنت دیجیتال

هزینه انواع ایمپلنت دندان در تهران

در مرکز ایمپلنت دکتر احسان بیرنگ با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز در حوزه دیجیتال ایمپلنتولوژی و استفاده از برجسته‌ترین تیم دندانپزشکی دیجیتال در تهران و همچنین استفاده از برندهای متنوع و مطرح حوزه کاشت دندان، قیمت‌های موجود در جدول زیر را به عنوان قیمت‌های محسوب اعلام می‌کنیم.

هزینه ایمپلنت دندان در تهران، بر اساس تعداد ایمپلنت مورد استفاده متفاوت خواهد بود و این هزینه‌ها با احتساب روکش موقت و روکش نهایی است. هدف ما در این مرکز ارائه خدمات کاشت ایمپلنت در سریع ترین زمان و بدون درد و خونریزی به نحوی که بیمار حتی یک روز هم حس بی دندانی را تجربه نکند.

تعرفه کاشت ایمپلنت در سال جدید (1402)

تعرفه کاشت ایمپلنت در سال جدید برای افرادی که به دنبال انجام درمان جایگزینی دندان های از دست رفته خود هستند همواره در پایان سال، جای سؤال است.

به طور کلی در هر سال بر اساس افزایش هزینه های جانبی کاشت هر واحد ایمپلنت که شامل فیکسچر ایمپلنت که بستگی به نوع آن دارد، اباتمنت، هزینه های جراحی احتمالی اعم از جراحی کاشت استخوان و یا جراحی سینوس لیفت و هزینه های مربوطه به لابراتور و تهیه روکش های سرامیکی نهایی و حتی روکش های موقت دارد؛ متفاوت است.

برای استعلام تعرفه ایمپلنت در تهران می‌توانید با کلینیک دکتر احسان بیرنگ فوق تخصص ایمپلنت در شمال تهران تماس بگیرید.

تعرفه کاشت ایمپلنت در سال جدید 1402

ایمپلنت ارزان در تهران:

شاید تبلیغات زیادی را در سطح وب یا مجلات پزشکی دیده باشید که بیننده را به انجام ایمپلنت ارزان و با اقساط دراز مدت تشویق می کند، اما وقتی به این مراکز مراجعه می کنید خود این مراکز هم شما را به انجام ایمپلنت ارزان تشویق نمی‌کنند زیرا هم برای متخصص کاشت ایمپلنت بار مسئولیت فراوان دارد و هم در صورت عدم انجام درمان قطعی و پس زدن ایمپلنت، بیمار نیز با مشکلات فراوانی از جمله عفونت ناحیه کاشت و خونریزی و تورم مواجه خواهد شد.
بنابراین بیشتر از آن که به دنبال کاشت ایمپلنت ارزان در تهران باشید به فکر کیفیت و ماندگاری و کارایی دراز مدت آن باشید و بهترین مرکز کاشت ایمپلنت را که در قیمت و خدمات پس از کاشت ایمپلنت معروف و مشهور هستند را انتخاب نمایید.

با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه ها، قطعا در سال 1402 هزینه تمام شده هر واحد ایمپلنت نسبت به هزینه ایمپلنت در سال 1401 بیشتر خواهد بود.

دکتر احسان بیرنگ متخصص کاشت دندان در تهران

نوع تکنیک کاشت ایمپلنت

یکی از عواملی که در تعرفه کاشت ایمپلنت در سال 1402 تاثیر گذار است تکنیک کاشت ایمپلنت می‌باشد که در دو حالت سنتی و ایمپلنت دیجیتال انجام می شود. قطعاً ایمپلنت دیجیتال به لحاظ استفاده از تکنولوژی و زیرساخت های دیجیتال از ایمپلنت سنتی گران تر خواهد بود البته این گران بودن به دلیل محاسن ایمپلنت دیجیتال خصوصاً سرعت آن و دوران نقاهت کوتاه آن خواهد بود.

برای اطلاع از مزایای کاشت دندان به روش دیجیتال را مطالعه کنید.

البته در نتیجه کلی درمان تاثیری نخواهد داشت و نتیجه کلی درمان ایمپلنت سنتی و دیجیتال یکی خواهد بود. در هر صورت شما بیمار عزیز جهت معاینه و اطلاع از لیست قیمت ایمپلنت در سال 1402 در مرکز فوق تخصصی ایمپلنت دکتر احسان بیرنگ در شمال تهران می توانید به صفحه قیمت ایمپلنت مراجعه نمایید.

جنس ایمپلنت

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت در سال 1402 قیمت فیسکچر ایمپلنت بر اساس نوع برند مصرفی آن می باشد. ما در مطب دکتر احسان بیرنگ فوق تخصص ایمپلنت فوری در تهران از برندهای مطرح سوئیسی، امریکایی و برندهای اقتصادی کره ای جهت کاشت ایمپلنت استفاده می کنیم. هزینه خرید هر واحد ایمپلنت از برندهای فوق، نقش مهمی را در قیمت تمام شده کاشت هر واحد ایمپلنت خواهد داشت.

سوالات متداول در خصوص عوامل موثر در هزینه ایمپلنت

دکتر بیرنگ: ببینید در بسیاری از بخش‌های دنیا اصلاً ایمپلنت جزء بیمه‌ها نیست و در بعضی جاها جزء بیمه‌ها است؛ ولی ببینید بسیاری از ارگان‌های دولتی و غیردولتی در ایران تا حدی یا تعدادی ایمپلنت را تحت بیمه قرار می‌دهند و مثلاً ما برای آن‌ها می‌نویسیم که برای این فرد این تعداد ایمپلنت قرار داده شد با این هزینه‌ها و آن‌ها مراجعه می‌کنند و در بیمه‌شان آن هزینه‌ها را دریافت می‌کنند؛ بعضی از بیمه‌ها بله تحت پوشش قرار می‌دهند؛ ولی بعضی هم خیر.

 خب ببینید دوستان پیوند استخوان بافت نرم به این صورت است که مثلاً همین‌الان ما بیماری داشتیم که جراحی کرده یا نوبت گذاشتیم برای جراحی، برایشان توضیح می‌دهیم که مثلاً وقتی ما می‌خواهیم دندان شما را خارج کنیم؛ به علت آن کیست یا عفونتی که دارید یا دیواره‌ی استخوانی که از بین رفته است؛ وقتی‌که ایمپلنت را قرار می‌دهیم باید استخوان ازدست‌رفته یا خورده‌ی شما را بازسازی کنیم؛ در این بازسازی گاهی ما نیاز به استفاده از پودر استخوان اصطلاحاً که من دوستش ندارم و می‌گویم بایومتریال و لثه‌ی مسرودی که باز دوستش ندارم و می‌گویم مِمبران می‌کنیم و اکثراً بافت نرم یا لثه‌ی اطراف دندان شما تحلیل رفته است که ما بایستی برای اینکه آن را به حالت اولیه برگردانیم؛ باید پیوند بزنیم که این‌ها یکسری از کارهایی است که باید در کنار درمان ایمپلنت برای شما انجام دهیم؛ در خود آن باز انواع پیوندهای استخوانی وجود دارد؛ پیوند استخوان شرکت‌های ایرانی، کره‌ای، آفریقایی، اروپایی، آمریکایی است و قطعاً تفاوت قیمت در این‌ها بسیار زیاد است؛ به این دلیل که بالاخره جنس هرکدام یا شرکتشان متفاوت است؛ طبیعتاً قیمت‌ها متفاوت است.

بله دوستان بنده نزدیک به نه الی ده سال است که ایمپلنت دیجیتال انجام می‌دهم؛ در حال حاضر در مرکز خودم از تک دندان تا تمام دهان؛ اتفاقاً در حال حاضر چندان فرصتی برای تک دندان نداریم و بیشتر ایمپلنت تمام دهان را انجام می‌دهیم؛ افراد مسنی وجود دارند که سال‌های سال یک‌دست دندان داشته‌اند یا قرار است دندان‌هایشان را بکشند و با استفاده از تکنیک دیجیتال ایمپلنتولوژی در یک روز ایمپلنت‌های تمام فک پایین و فک بالای آن‌ها را قرار می‌دهیم؛ حتی به آن‌ها روکش فوری ثابت می‌دهیم؛ خواهش می‌کنم پست‌ها و استوری‌های ما را در پیج ببینید؛ ممنون که این سؤال را پرسیدید؛ در استوری‌ها می‌بینید مثلاً آل آن فور ((All on 4، آل‌آن ایکس (All on x )، ایمپلنت دیجیتال تمام دهان، ایمپلنت تمام فک، ایمپلنت تمام دهان در اینستاگرام ما هست؛ نمونه‌های آن را ببینید؛ بله ما انجام می‌دهیم؛ حتی بیمارانی که از خارج از کشور نوبت گرفته‌اند و اواسط تابستان می‌آیند یا از شهرستان‌ها دیگر، چون شاید در شهرستان‌ها نتوانند این‌ها را انجام دهند یا حتی در تهران؛ ما ایمپلنت دیجیتال را انجام می‌دهیم؛ چه تک دندان و چه تمام دهان و حتی با روکش فوری ثابت نه متحرک؛ آن هم تکنیک‌های مختلفی دارد؛ کم‌کم در مورد آن‌هم صحبت می‌کنیم؛ پست‌هایی مخصوصاً در مورد آل آن فور، بیمارانی که حتی فکشان بسیار تحلیل رفته است؛ چهارپایه‌ی ایمپلنتی می‌گذاریم و روی آن روکش ثابت قرار می‌دهیم.

خب ممنون که این سؤال را پرسیدید؛ عالی بود این سؤال، ببینید در رابطه با کورتون یا کورتیکوریست‌ها باید بگویم که بیماران عزیز ما که کورتون مصرف می‌کنند؛ عمل مختلفی دارد؛ شخصی مثلاً بیماری اتوایمیون (خود ایمنی) دارد؛ شخصی دیگر بیماری خاصی دارد؛ هرکدام به علت خاصی کورتون مصرف می‌کنند؛ نکته‌ای که برای ما مهم است طول مدت و دوز کورتونی است که مصرف می‌کنند؛ این بسیار مهم است؛ ما یک مشاوره برای پزشک این فرد می‌نویسیم و می‌گوییم که با توجه به اینکه کورتون مصرف می‌کنند؛ آیا در زمان جراحی نیاز به دست‌کاری و یا تجویز اضافه‌ی کورتون هست و اینکه یک آزمایش بدهیم که آیا در روند ترمیم بافتشان اختلالی ایجادشده است یا خیر؟ مسئله این نیست که ما نمی‌توانیم بگذاریم؛ چرا می‌توانیم بگذاریم؛ به‌شرط اینکه آزمایش و مشاوره بدهیم؛ اگر در همه‌ی این‌ها برای ما مشکلی نباشد و به ما اجازه‌ی درمان بدهند؛ می‌توانیم. در اکثر مشکلات سیستمیک، دوستان ما می‌توانیم درمان را انجام دهیم؛ می‌توانیم برای شما ایمپلنت را قرار دهیم؛ به‌شرط آنکه بیماری شما تحت کنترل قرارگرفته باشد و از پزشک محترم خودتان برای ما نامه بیاورید؛ اگر دیابت دارید، قندتان کنترل‌شده باشد و اگر فشارخون دارید، فشارتان کنترل‌شده باشد؛ اگر کورتون مصرف می‌کنید؛ ببینید که تیپرینگش (Tapering) به چه صورت است و چه دوزی مصرف می‌شود و ما آن را تحت کنترل خود قرار می‌دهیم.

دوستان امروز مشاهده کردید که یک نمونه ایمپلنت قراردادیم دو دقیقه طول کشید؛ خب بستگی دارد گاهی یک ایمپلنت دو ساعت زمان می‌برد؛ این است که چه میزان کار دارد؛ یک نمونه ایمپلنت است که ما دندان را خارج می‌کنیم و همان لحظه در عرض کسری از ثانیه ایمپلنت را قرار می‌دهیم؛ ولی گاهی نیاز به دست‌کاری بافت، پیوند استخوان، الان خدمتتان توضیح دادم؛ خارج‌سازی دندان، پیوند استخوان، پیوند بافت نرم، تعداد ایمپلنت‌ها، شرایط فک بسیار متفاوت است؛ بنده نمی‌توانم به لحاظ علمی بگویم که چقدر زمان می‌برد و اصلاً اینکه چقدر زمان می‌برد اهمیت چندانی ندارد؛ مهم این است که درست انجام شود و درست انجام شدن کار مهم است و سرعتش اهمیتی ندارد؛ حالا اگر کمی طول بکشد و بافتی آسیب ببیند خیر؛ منظورم در شرایط عادی است. بسیار ممنونم از دوستان خوب مطب که گل‌های به این زیبایی و شمع‌های به این خوبی را گرفته‌اند؛ محیط ما بایستی همیشه مزین به گل و شمع و موسیقی باشد؛ این سه شرط مهم مطب ماست؛ گل، شمع و موسیقی.

یازده سال است که… بله چرا که نه؛ ما از شما یک رادیوگرافی می‌گیریم؛ یک رادیوگرافی سه‌بعدی، بریج استخوان فک شما را به لحاظ سه‌بعدی بررسی می‌کنیم و اگر نیاز به پیوند باشد برای شما انجام می‌دهیم؛ اگر نیاز نباشد هم ایمپلنت را می‌گذاریم؛ چراکه نه دوستان همیشه من این را خدمتتان عرض کرده‌ام که همواره می‌توانیم ایمپلنت بگذاریم و نگران آن نباشید و در سخت‌ترین و بدترین شرایط بنده‌ی دکتر بیرنگ برای شما ایمپلنت می‌گذارم؛ اصلاً نگران نباشید؛ به لحاظ سیستمیک موردی نداشته باشید؛ به لحاظ استخوانی بنده ایمپلنت را برای شما می‌گذارم.

این را هم جواب دهیم و تقریباً زمان لایو ما رو به اتمام است؛ ببینید دوستان در مورد طول مدت، ببینید الان سؤال‌های زیبایی پرسیده شد مثلاً یک بیمار آقا داشتیم که پانزده نخ سیگار می‌کشید؛ من به ایشان گفتم که ما برای شما ایمپلنت گذاری را به تعویق می‌اندازیم که میزان مصرف شما به سه نخ برسد و قبل و بعد از ایمپلنت ما، سیگار را مصرف نکنید که درمانتان دچار مشکل نشود یا بیماری که دیابت دارد به او می‌گوییم که صبر می‌کنیم تا قندتان به کنترل لازم برسد تا بتوانیم درمان موفقی انجام دهیم؛ همچنین مصرف کورتون، ببینید دوستان زمانی که ایمپلنت را برای شما قرار می‌دهیم؛ همواره من این مورد را تأکید کرده‌ام که دندان طبیعی ما پنج سیستم دفاعی دارد؛ اما در مقابل آن ایمپلنت ما فقط دو سیستم دفاعی دارد؛ پس ما نباید بگوییم که چون ایمپلنت از جنس فلز است برای آن مشکلی پیش نمی‌آید؛ خیر برعکس اتفاقاً باید بیشتر دقت نمود و برای ایمپلنتمان بیشتر به آن مراقبت لازم برسیم؛ یعنی معاینات مکرر و منظم در طول سال و بهداشت دقیق‌تر؛ اگر بهداشتمان را دقیق رعایت کنیم؛ مشکل سیستمی نداشته باشیم یا اگر داریم خوب کنترل کنیم؛ ایمپلنت می‌تواند پا به پای دندان‌های سالم ما بیاید؛ یعنی عاملی که به دندان سالم ما آسیب بزند و از بین ببرد؛ ایمپلنت را سریع‌تر از بین خواهد برد؛ دلم می‌خواهد که خودتان به این سؤال جواب دهید و در ذهن خود بگویید که بهداشت من چطور است؟ آیا من مشکل سیستمیک دارم یا خیر؟ آیا حال دندان‌های طبیعی من خوب است و الان مشکلی ندارند؟ پس حال ایمپلنت من هم خوب است و می‌تواند پا به پای دندان‌های من بیاید؛ اما اگر شما بهداشت را خوب رعایت نکنید و پوسیدگی و مشکل عفونت پریودنتال داشته باشید که همان پیوره است یا مشکل سیستمیک، خب ایمپلنت شما از بین می‌رود.

سخن آخر

در این مطلب به صورت کامل در مورد قیمت ایمپلنت | تعرفه 1402 + عوامل موثر در هزینه کاشت دندان صحبت کردیم. دانستیم که مؤلفه‌های متعددی مانند: جنس فیکسچر، اباتمنت، دستمزد متخصص پروتز دندانی، نوع روکش، برند و کیفیت ایمپلنت؛ در تعیین قیمت کاشت دندان دخیل هستند.

شما همراهان عزیز می‌توانید برای مطالعه و اطلاع از جدیدترین روش‌های تخصصی کاشت  ایمپلنت all on x که شامل: ایمپلنت all on 4 و ایمپلنت all on 6 می‌شود، به صفحات این مطالب رجوع کنید و یا با شماره‌های مطب تماس حاصل فرمایید و از مشاوره‌های رایگان ما بهره‌مند شوید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات تازه
خدمات تخصصی