ایمپلنت فوری (کاشت دندان یک روزه) در تهران

ایمپلنت فوری در تهران | دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت فوری
مقالات
9 دیدگاه

ایمپلنت فوری در تهران یا ایمپلنت یک روزه در تهران، یکی از جدیدترین متدهای دندانپزشکی در دنیا است که خوشبختانه توسط دکتر احسان بیرنگ متخصص کاشت دندان در تهران با به‌روزترین تجهیزات انجام می‌شود. در ادامه به سؤالات پرتکرار شما در مورد ایمپلنت فوری یا کاشت دندان یک‌روزه در تهران پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان ایمپلنت دیجیتال در تهران

فهرست مطالب

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت یا دندان مصنوعی، روشی برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته، به‌صورت دائمی است. در ایمپلنت غیرفوری یا سنتی، زمان طولانی نیاز داریم تا ریشه در فک جوش بخورد؛ اما در روش ایمپلنت فوری، در یک روز ریشه و تاج یا پروتز دندان در دهان بیمار قرار می‌گیرند.

در ویدئوی زیر صحبت های یکی از مراجعین عزیز از شهر همدان را میبینیم که برای کاشت ایمپلنت فوری به تهران و مرکز فوق تخصصی ایمپلنت فوری دکتر احسان بیرنگ مراجعه کرده اند و در طی یک جلسه کلیه مراحل درمانی کاشت ایمپلنت با کیفیت عالی برای ایشان انجام شد

 

اجزای ایمپلنت دندان چیست؟

همه انواع ایمپلنت از سه قسمت به نام‌های: پایه ایمپلنت یا فیکسچر، اباتمنت و روکش تشکیل شده‌اند.

فیکسچر یا پایه ایمپلنت

فیکسچر که پایه ایمپلنت است، به‌عنوان ریشه دندان عمل می‌کند. دندانپزشک متخصص ایمپلنت با ایجاد کردن سوراخی در لثه بیمار، پایه ایمپلنت یا فیکسچر را در استخوان فک جای‌گذاری می‌کند. این فیکسچر جای‌گذاری شده با استخوان فک جوش می‌خورد و پایه محکمی برای اتصال روکش ایمپلنت فراهم می‌کند.

اباتمنت ایمپلنت

دومین قطعه مهم در هر ایمپلنت که قطعه‌ای میانی هم نامیده می‌شود؛ اباتمنت نام دارد. این قطعه میانی که شبیه یک پیچ است؛ از جنس‌های تیتانیوم، زیرکونیوم و طلا ساخته شده است. وظیفه اباتمنت برقراری یک اتصال محکم بین پایه ایمپلنت و روکش ایمپلنت است.

روکش ایمپلنت

سومین قطعه در یک ایمپلنت که بسیار شبیه تاج دندان واقعی فرد است و قسمت رویی و قابل مشاهده ایمپلنت را تشکیل می‌دهد؛ روکش است. روکش ایمپلنت بر روی اباتمنت و فیکسچر قرار می‌گیرد و مانند دندان طبیعی فرد عمل می‌کند.

شاید با خودتان فکر کرده باشید که علاوه بر حفظ زیبایی دهان چه دلایل دیگری برای جایگزینی دندان از دست رفته می‌تواند وجود داشته باشد؟ پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر در این مورد رجوع به مقاله: 5 دلیل برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است.

اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت دندان | دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت فوری در تهران

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری یا کاشت دندان یک روزه بر خلاف روش‌های ایمپلنت غیرفوری یا همان ایمپلنت سنتی، در سریع‌ترین زمان ممکن یعنی یک روزه و بدود درد، دندان از دست رفته فرد را جایگزین می‌کند.

در روش کاشت دندان فوری، متخصص ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان خراب و پوسیده، فیکسچر ایمپلنت را در لثه قرار می‌دهد و روکش موقتی بر روی آن می‌گذارد.

 

در این بخش به بررسی کاشت ایمپلنت برای بیمار عزیز از آمریکا می پردازیم و نظر این بیمار عزیز را با هم مشاهده میکنیم

بیمار عزیزمون ساکن امریکا به مرکز فوق تخصصی ایمپلنت دکتر بیرنگ مراجعه نموده و درخواست ایمپلنت تمام فک داشتند.
ایشان بخاطر تجارب قبلی کمی ابراز نگرانی و استرس داشتند.لذا با ایشان صحبت شد و پس از معاینه و آزمایشات لازم نوبت درمان قرار داده شده و‌ در زمان نوبت درمان تمامی ایمپلنت های فک به همراه درمان پیوند انجام شد . پس از مدت زمام لازم درمان روکش انجام شد و اکنون بیمار برای چکاپ سالانه تشریف آوردند . به پای صحبت ها و تحربه بیمار عزیزمون از مرکز دکتر بیرنگ می نشینیم

 

چه کسانی مجاز به انجام ایمپلنت فوری یک‌روزه دندان هستند؟

 

دکتر احسان بیرنگ متخصص جراح لثه در تهران به دلیل متفاوت بودن شرایط دهان و دندان هر بیمار با بررسی و انجام چند آزمایش متوجه این موضوع خواهند شد که بیمار کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت فوری هست یا خیر؛ اما در ادامه این مقاله چند مورد از موارد مهم برای انجام ایمپلنت فوری را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • ازدست‌دادن چندین دندان که شما نیازمند درمان سریع برای جایگزین کردن و زیبایی دندان خود هستید.
  • تراکم استخوان شما برای انجام عمل ایمپلنت کافی باشد، در غیر این صورت باید در ابتدا پیوند استخوان یا لیفت سینوس انجام دهید.
  • دچار بیماری‌های لثه نباشید و لثه سالم باشد.
  • بهداشت کامل دهان و دندان را رعایت کنید.
  • سیستم ایمنی بدن شما سالم و قوی باشد.
  • دندان‌قروچه کردن موجب می‌شود که روش ایمپلنت فوری برای شما مناسب نباشد؛ چون در درازمدت دچار مشکل خواهید شد.

شرایط مجاز کاشت ایمپلنت فوری | دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت یک روزه در تهران

کاشت ایمپلنت فوری چقدر طول می‌کشد؟

بیشتر مراحل کاشت ایمپلنت فوری در یک روز و در طول یک جلسه انجام می‌شود. برای همین هم به آن ایمپلنت یک روزه گفته می‌شود. پس اگر فردی هستید که می‌خواهید در کمترین زمان و با کمترین جلسات مراجعه به دندانپزشک متخصص ایمپلنت، کاشت دندان شما انجام شود؛ این نوع درمان کاملاً مناسب شماست.

فقط در جلسه‌ای که بیشترین کار کاشت انجام می‌شود یک روکش موقتی در داخل دهان گذاشته می‌شود که لازم است چند هفته بعد برای قرار دادن روکش دائمی دوباره به کلینیک مراجعه کنید.

مراحل کاشت ایمپلنت فوری در تهران

به نقل از دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت all on x (آل آن ایکس) در تهران:

در ایمپلنت فوری نیز مانند ایمپلنت سنتی، باید پایه ایمپلنت که به‌عنوان ریشه دندان عمل می‌کند، در استخوان فک جوش بخورد. تفاوتی که این دو شیوه ایمپلنت گذاری با یکدیگر دارند این است که در ایمپلنت فوری همان روز دندانپزشک متخصص تاج موقتی را در دهان قرار می‌دهد. تا زمانی که تاج اصلی و دائمی ساخته شود این تاج روی پایه سوار می‌شود.

مراحل کاشت ایمپلنت فوری و یک روزه | دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت یک روزه در تهران

ایمپلنت فوری دندان جلو در تهران

کاشت ایمپلنت در ناحیه دندان‌های قدامی یکی از حساس ترین و متداول ترین درمان‌های کاشت ایمپلنت می‌باشد. به دلایل مختلف در اثر ضربه‌های ناگهانی و تصادف یا اثابت ناگهانی اشیاء به دندان‌های جلویی، دندان قدامی کلا ازدست می‌رود وسیمای ناخوشایندی را از لبخند و صورت فرد ایجاد می‌کند.
در این مواقع بیمار می‌تواند با استفاده از ایمپلنت فوری، ناحیه بی دندانی جلو را درمان کند و در یک جلسه کل عملیات کاشت دندان و پروتز موقت آن را بدون جراحی و با کمترین خونریزی انجام دهد. مزیت این درمان عدم برش لثه و و عدم فلپ لثه می‌باشد. زیرا در صورت برش لثه نیاز به بخیه خواهد بود و این بخیه باید تازمان جوش خوردن پایه ایمپلنت در دهان بیمار باشد و بیماران اکثرا توان تحمل این شمایل ظاهری را نخواهند داشت.
بنابراین بهترین راه برای جایگزینی دندان از دست رفته ناحیه لبخند ، استفاه از ایمپلنت فوری و تک جلسه در مرکز ایمپلنت دکتر احسان بیرنگ می باشد.

در صورتیکه نیاز به اطلاعات بیشتردر خصوص ایمپلنت فوری دندان در ناحیه قدامی دارید می توانید این مقاله را مطالعه کنید

مزیت ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری دندان‌های جلویی

یکی از مزیت‌های مهم ایمپلنت فوری، استفاده از آن در دندان‌هایی است که در معرض دید دیگران هستند. چون برای این دندان‌های در معرض دید زیبایی اهمیت بیشتری دارد و برای بیمار هم مهم است؛ مانند دندان‌های جلویی.

البته بسته به شرایط بیمار، برای دندان‌هایی که در معرض دید نباشند، زمانی از این نوع کاشت استفاده می‌شود که چندین دندان را درمان کنیم وگرنه برای یک‌دندان این روش پیشنهاد نمی‌شود که البته باز هم به شرایط فرد بستگی دارد.

کوتاه‌بودن زمان درمان

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم بیشتر حجم درمان در یک جلسه انجام می‌شود. به دلیل سریع بودن درمان ایمپلنت فوری نسبت به ایمپلنت‌های سنتی، بیماران کمتری نسبت به آن دلسرد می‌شوند؛ چون ایمپلنت‌های قدیمی به 3 تا 6 ماه زمان نیاز داشتند.

جراحی کمتر حین درمان

به دلیل اینکه پایه ایمپلنت، اباتمنت و روکش دندان موقتی هر سه در یک روز در دهان بیمار قرار داده می‌شوند؛ بعد از چند هفته و برای قراردادن روکش اصلی دیگر نیاز نیست که دوباره لثه بیمار برای قراردادن اباتمنت و پروتز دائمی شکافته شود؛ چون آن‌ها از قبل داخل لثه کار گذاشته شده‌اند.

مزیت ایمپلنت فوری چیست؟ | دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت فوری در تهران

معایب ایمپلنت‌های فوری

در کنار تمام مزایای زیادی که برای ایمپلنت فوری یک‌روزه دندان بیان شد؛ معایبی هم وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

وجود کوچک‌ترین اشتباه و احتمال شکست درمان

از آنجایی که ایمپلنت فوری درمانی جدید است نیازمند تخصص و تجربه زیاد پریودنتیست است. قرار دادن روکش موقتی دندان نیازمند علم و مهارت بالایی است؛ چون در صورتی که تاج مصنوعی دندان بادقت و مهارت نصب نشود باعث حرکت فیکسچر در درون لثه می‌شود و در آن صورت درمان با شکست روبه‌رو می‌شود.

دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت all on 4 در تهران با علم و تجربه کاری بالایی که دارند در صورت وجود همکاری بالای بیمار، احتمال شکست درمان را به صفر خواهند رساند. برای مشاهده نمونه کاشت‌های ایمپلنت توسط ایشان به صفحه نمونه‌های درمانی رجوع کنید.

ممکن نبودن درمان برای تمام بیماران

درمان ایمپلنت یک روزه برای همه بیماران ممکن نیست. بیمارانی مانند کسانی که دندان‌قروچه انجام می‌دهند، استخوان فک محکمی ندارند و موارد دیگر.

معایب ایمپلنت های فوری چیست؟ | دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت فوری در تهران

آیا جراحی ایمپلنت فوری درد دارد؟

هر نوع انجام کار پزشکی و دندانپزشکی قطعاً با در همراه است؛ چون انجام آنها با عمل جراحی و شکاف لثه و کشیدن و پرکردن دندان‌ها همراه است. دردی که بیمار بعد از درمان ایمپلنت احساس می‌کند به عوامل زیاد و مختلفی مانند: روش کاشت ایمپلنت، تعداد ایمپلنت‌های کاشته شده بستگی دارد.

قطعاً هرچه زمان کاشت طولانی‌تر باشد و تعداد ایمپلنت بیشتری کاشته شود، درد احساس شده هم بیشتر است. از آنجایی که زمان کاشت ایمپلنت فوری بسیار کم است و تمام اجزای ایمپلنت در یک روز کاشته می‌شود، پس درد احساس شده نسبت به روش‌های دیگر بسیار کمتر خواهد بود.

قطعاً دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت دیجیتال در شمال تهران، با انجام ایمپلنت فوری به روش دیجیتال و بدون هیچ‌گونه جراحی تجربه کاشت ایمپلنت بدون درد و بدون خطایی را به شما هدیه خواهند داد.

کاشت ایمپلنت یک روزه در تهران | دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت فوری

هزینه ایمپلنت فوری در تهران

تعیین هزینه ایمپلنت فوری به عوامل مختلفی مانند: تعداد ایمپلنت مورد نیاز، وضعیت دهان و دندان بیمار، نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان، هزینه‌های مربوط به کلینیک و مطب، دستمزد متخصص و برند ایمپلنت مورد استفاده بستگی دارد. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از قیمت ایمپلنت فوری در تهران با شماره‌های موجود در صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

ایمپلنت فوری ارزان در تهران

اگر به دنبال کاشت ایمپلنت فوری هستید، با یک سرچ ساده حتماً با تبلیغاتی در مورد انجام ایمپلنت فوری ارزان برخورده‌اید؛ اما لازم است با شما صادق باشیم و بگوییم که دوست عزیز هیچ ارزانی بی حکمت نیست.

ایمپلنت ارزان به کار برده شده توسط این افراد که غالباً افراد بدون تخصص و کم‌تجربه‌ای هستند، از نامرغوب‌ترین نوع ایمپلنت‌ها است و احتمال شکست درمان و ایجاد عفونت و بیماری‌های لثه را برای افراد بسیار بالا می‌برد.

اگر نگران هزینه‌های درمان ایمپلنت یک روزه خود هستند، لازم به ذکر است که دکتر احسان بیرنگ برای بیماران خود گزینه پرداخت ایمپلنت اقساطی در تهران را قرار داده‌اند تا بیماران فارغ از نگرانی در مورد هزینه‌های این درمان به زیبایی و سلامتی دندان‌های خود بپردازند.

ایمپلنت فوری (کاشت دندان یک روزه) در تهران توسط دکتر احسان بیرنگ

عوارض ایمپلنت فوری یک روزه دندان

کاشت دندان بدود درد هم مانند دیگر درمان‌های حیطه دندانپزشکی می‌تواند دارای ریسک باشد. عوارضی مانند: احتمال جوش نخوردن پیچ فیکسچر به استخوان فک، عفونت بافت لثه و شکستن روکش ایمپلنت در صورت وارد شدن نیروی زیاد به آن و حرکت کردن پایه ایمپلنت در لثه

اما تمام این ریسک‌ها و عوارض احتمالی با رجوع به یک متخصص ایمپلنت باتجربه و حرفه‌ای و انجام تمام توصیه‌های گفته شده او توسط بیمار می‌تواند کاهش یا به طور کل از بین برود.

عوارض احتمالی ایمپلنت فوری | دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت فوری در تهران

آیا ایمپلنت فوری با دندان طبیعی فرق دارد؟

اگرچه که ایمپلنت یک روزه از بسیاری جهات مانند: شکل ظاهری، ماندگاری، و عملکرد بسیار شبیه به دندان طبیعی افراد است؛ اما به هر حال یک جسم خارجی و مصنوعی است که از یک ریشه بدون عروق خونی و آهنی که همان فیکسچر یا پایه ایمپلنت است، تشکیل شده است که این می‌تواند به عدم پوسیدگی آن و به عنوان یک مزیت باشد.

اما باید توجه داشته باشید که عدم پوسیدگی فقط مربوط به ریشه ایمپلنت است و قسمت‌های دیگر آن مانند: پروتز یا همان تاج مصنوعی دندان کاشته شده، قابلیت پوسیدگی و آسیب را دارد و می‌تواند باعث عفونت اطراف ایمپلنت دندان شود. برای مطالعه بیشتر در مورد تفاوت ایمپلنت فوری با دندان طبیعی، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله (مقایسه ایمپلنت با دندان طبیعی) را هم مطالعه بفرمایید.

تفاوت های ایمپلنت دندان با دندان طبیعی

ایمپلنت فوری (کاشت دندان یک روزه) آری یا خیر؟

 

دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت all on 6 تهران، در این مقاله به طور کامل در مورد ایمپلنت فوری توضیحات کاملی را خدمت شما همراه عزیز ارائه کردند.

ایمپلنت فوری روشی سریع، بدون جراحی و درد برای جایگزین کردن دندان از دست رفته است. گفته شد که بخش زیادی از درمان در یک جلسه انجام خواهد شد و مانند ایمپلنت‌های سنتی نیاز به‌صرف وقت 3 تا ۶ماهه ندارد؛ اما متأسفانه باید گفت که انجام این درمان برای همه بیماران امکان‌پذیر نیست.

شما همراهان عزیز داخل و خارج کشور می‌توانید برای انجام مشاوره آنلاین با شماره 09101372820 تماس حاصل فرمایید یا به‌صورت حضوری به مطب آقای دکتر به آدرس: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی خیابان پسیان جنوبی پلاک ۱۴ واحد ۱۴ مراجعه کنید.

سوالات متداول برای انجام ایمپلنت فوری در تهران

بله هیچ منع کاربرد ایمپلنت برای افراد دیابتی وجود ندارد. بدیهی است که دیابت باید پیش از قراردهی ایمپلنت کنترل شده باشد. بعلاوه دندان پزشک برای جلوگیری از خطر عفونت ناحیه پس از درمان ایمپلنت برای شما آنتی بیوتیک تجویز می کند.

گاهی اوقات دندان پزشک با توجه به شرایط شما دوره ترمیم ایمپلنت را طولانی‌تر می‌کند یعنی بین زمانی که ایمپلنت در استخوان قرار میگیرد تا زمانی که روکش روی ایمپلنت نصب شود فاصله بیشتری می افتد.

در بیشتر افراد مصرف بیس فسفونات منعی برای استفاده از ایمپلنتهای دندانی نمی باشد محققان به این جمع بندی رسیدند که نیازی به قطع داروی بیس فسفونات خوراکی پیش از درمان ایمپلنت نمی باشد. البته برای افرادی که از بیس فسفوناتهای تزریقی استفاده میکنند نباید جراحی دهان انجام داد.

پست های مرتبط

مینی ایمپلنت چیست؟
یکی از انواع ایمپلنت‌های دندانی، مینی ایمپلنت‌ها هستند. در دنیای امروز با پیشرفت فناوری های پزشکی و…
بدون دیدگاه
56

9 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مجید غلامی
    6 خرداد 1402 1:38 ب.ظ

    سلام خدمت اقای دکتر بیرنگ. من 60 سال سن دارم و 20 سال هم میشود که سیگار میکشم اما هر روز مسواک میزنم. میخواستم بدانم که می توانم روش ایمپلنت فوری تهران شما را انجام دهم یا نه؟ ممنونم اگر جواب سوال من را بدهید

    پاسخ
    • دکتر احسان بیرنگ
      8 خرداد 1402 1:18 ب.ظ

      سلام خدمت شما جناب غلامی عزیز. بله شما می‌توانید روش ایمپلنت فوری تهران را انجام دهید؛ اما باید خدمتتان عرض کنم که مصرف دخانیات، دوره نقاهت بعد از کاشت ایمپلنت یک روزه را که معمولاً 2 تا 4 ماه است، افزایش می‌دهد و در نتایج نهایی ممکن است تاثیر بگذارد. برای همین بهتر است در مورد وضعیت کلی سلامت دهان و دندان‌های شما، میزان مصرف سیگار شما در روز و همچنین ترک یا محدود کردن آن با هم، طی یک جلسه مشاوره رایگان صحبت کنیم. لطفا با شماره: 09101372820 جهت رزرو مشاوره تماس بگیرید.

      پاسخ
  • س.نادی پور9966
    6 خرداد 1402 2:08 ب.ظ

    سلام خداقوت ببخشید من یک سوال از اقای دکتر داشتم. من دو دندان خراب دارم که چیزی از انها باقی نمانده است و دندان عقلمم رو هم باید بکشم. میتوانید این کارها را با هم انجام بدید و همان روز ایمپلنت فوری را انجام بدم؟

    پاسخ
    • دکتر احسان بیرنگ
      8 خرداد 1402 1:19 ب.ظ

      سلام سپاسگزارم. بله دوست عزیز، یکی از مزیت های ایمپلنت یک روزه‌ای که ما در تهران انجام می‌دهیم، همین است که تمامی مراحل خارج کردن دندان خراب تا نصب روکش موقتی در یک روز انجام می‌شود؛ اما به دلیل متفاوت بودن شرایط دهان، دندان و استخوان فک هر فرد، در ابتدا لازم است مشاوره و ویزیت اولیه انجام شود تا جواب قطعی به شما داده شود. پس برای انجام مشاوره رایگان با متخصصین حرفه‌ای ایمپلنت ما اقدام کنید.

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر من دوستدارم که دندان بکارم ولی نمدونم که از کجا شروع کنم اصلا باید چیکار کنم لطفا به من بگید تشکر

    پاسخ
    • دکتر احسان بیرنگ
      27 خرداد 1402 1:01 ب.ظ

      سلام و درود خدمت شما دوست عزیز، برای اینکه اطلاعات لازم در مورد کاشت دندان در تهران به همراهی تیم ما را بدانید لطفا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید، در صورتی که همچنان ابهام وجود داشت، می توانید بصورت رایگان مشاوره انلاین با هم داشته باشیم.

      پاسخ
      • سلام و خسته نباشيد 
        مى خواستم زمان و هزينه دندانهاى فك بالا و پايين بصورت ثابت رو بدونم و اينكه من شهرستان هستم و بايد برنامه ريزى كنم براى مدت درمان ممنون مى شم

        پاسخ
        • دکتر احسان بیرنگ
          14 مرداد 1402 9:43 ق.ظ

          سلام وقت بخیر برای بررسی بیشتر لطفا از طریق واتس اپ مجموعه با ما در تماس باشید. باید بررسی اولیه و شرایط دندان ها بررسی شود. طرح درمان مربوطه و زمان بندی لازم جهت درمان در کوتاه ترین زمان برای شما تنظیم خواهد شد و هماهنگی های لازم انجام خواهد شد.

          پاسخ
  • من امروز از شیراز به مطب دکتر بیرنگ مراجعه کردم و در یک جلسه ایمپلنت فوری انجام سد. واقعا راضی و خوشحال هستم. ممنونم. با تشکر. محمدی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات تازه
خدمات تخصصی